• header-vaikai.jpg
  • mokykla_fasadas.jpg
  • Haeder002.jpg
  • Sport.jpg
  • header5.jpg

Dažnai nesusimąstome, kad vartojame per daug cukraus. Cukraus yra įvairiuose maisto produktuose, ne tik saldumynuose. Jo dedama į padažus, pusgaminius, konservus, duonos gaminius ir daugelį kitų produktų. Cukraus yra net ir šviežių vaisių sultyse ar kokteiliuose.


Baltasis cukrus – populiariausias pasaulyje, tačiau yra per daug išvalytas, t. y. pašalintos visos priemaišos, įskaitant mineralus ir vitaminus. Mūsų vartojamas baltasis cukrus – tuščios kalorijos, be naudingųjų medžiagų. 

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja žmogui per metus vidutiniškai suvartoti ne daugiau nei 10 kg cukraus. Lietuvoje vienas gyventojas per metus suvartoja 31,2 kg cukraus, tai yra maždaug 17 arbatinių šaukštelių per dieną, – tris kartus daugiau, nei rekomenduojama. 

Mokslininkai apskaičiavo, kad vaikai taip pat suvartoja tris kartus daugiau cukraus, nei rekomenduojama. 
• 4–6 metų vaikams rekomenduojama cukraus paros dozė yra 19 g, arba 4 arbatiniai šaukšteliai (1 arbatinis šaukštelis lygus 4 g).
• 7–10 metų vaikams cukraus paros dozė – 24 g (6 arbatiniai šaukšteliai). 
• Vyresniems nei 11 metų vaikams ir suaugusiesiems cukraus kiekis neturėtų viršyti 30 g (7 arbatinių šaukštelių).
Didžiausia problema įvardijama tai, kad būtent vaikų maisto racione yra per daug saldintų produktų. Apie 30 proc. cukraus kiekio vaikai gauna gerdami saldintus, gazuotus gėrimus, vaisvandenius, sultis. Siekdami atkreipti mokyklos draugų dėmesį Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladiniro Zubovų mokyklos šeštos klasės mokinai kartu su visuomenė sveikatos specialiste Viktorija Abromaitienė darė stendą „Kokiuose gėrimuose slepiasi cukrus?“

Informaciją pagal LR odontologų rūmų medžiagą parengė, Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Viktorija Abromaitienė