• header5.jpg
  • mokykla_fasadas.jpg
  • Haeder002.jpg
  • Sport.jpg
  • header-vaikai.jpg

Logo Mokykla progimnazija
 
ES fondu logo  TAMO
 
valgyklos meniu  Vaiku registravimas logo

 

sss.jpg

Įgyvendinant Šiaulių r. savivaldybės vykdomą  „Erasmus+“ programos projektą Nr. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000062452 „Įtraukusis ugdymas: nuo iššūkio link galimybės“ balandžio 17–21 d. į darbo stebėjimo vizitą Tenerifėje išvyko švietimo įstaigų direktorių pavaduotojų ugdymui ir mokytojų komanda iš Kužių mokyklos, Kuršėnų Stasio Anglickio, Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijų, Kuršėnų „Eglutės“ ir Meškuičių lopšelių-darželių.

Darbo stebėjimo vizitas vyko CEIP Emeterio Gutierrez Albelo mokykloje. Vizito tikslas: ugdomosios veiklos planavimas, veiklų stebėjimas ir analizė, pasiekimų vertinimas. Mokyklos  Erasmus+  projektų koordinatorė Victoria Eugenia Gonzalez pristatė ugdymo įstaigą, supažindino su pedagogais, papasakojo apie mokyklos ugdymo proceso organizavimą, bendradarbiavimo su tėvais ypatumus, darbą su specialiųjų poreikių mokiniais.              

Mokykloje ugdomi įvairių gebėjimų ir poreikių vaikai (nuo 3 metų iki 6 klasės), dirba  20 pedagogų.  Švietimo pagalbą teikia specialusis pedagogas, logopedas, mokytojas-psichologas ir mokytojų padėjėjai. Pedagogai laikosi nuostatos, kad specialistų darbas yra efektyvesnis, kai jie dirba klasėse, o ne kabinetuose. Tokiu būdu, specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams sudaromos maksimalios galimybės mokytis įprastoje aplinkoje.              

Ugdymas mokykloje organizuojamas taikant projekto metodą. Pasirinkus temą, integruoti įvairių mokomųjų dalykų projektai klasėse trunka 3 mėnesius. Projektais  grįstas mokymas leidžia mokiniams išmokti mokytis, spręsti realaus gyvenimo problemas ir pasiekti geresnių rezultatų. Pasibaigus projektui, veiklos ir mokymosi pasiekimai pristatomi mokinių tėvams.                 

Vizito metu stebėtos ugdomosios veiklos 3–6 m. amžiaus vaikų grupėse ir 1–6 klasėse. Grupių/klasių aplinka orientuota į vaikus su specialiais poreikiais: numatyta dienotvarkė, taisyklės. Mokytojai nuolat aptaria elgesį, pasirenka ir taiko metodus vaikų dėmesio išlaikymui. 3–6 metų amžiaus vaikų grupėse veiklos vyksta apskritimo principu, prieš tai aptarus dienos tikslą, siūlomas veiklas. Vaikai suskirstomi į grupeles ir keičiasi veiklomis pagal grupėje priimtą susitarimą, ženklą. Veikloms atlikti naudojami laikmačiai, kurie informuoja vaiką apie veiklos pabaigą.           

Stebėtose matematikos, anglų kalbos, fizinio lavinimo pamokose mokiniams sudarytos  sąlygos aktyviai mokytis. Skiriamos praktinės užduotys, skatinančios mokinių entuziazmą, smalsumą. Pamokose sukurta laisva, mokytis motyvuojanti aplinka, sudaranti visiems mokiniams patirti mokymosi džiaugsmą. Pastebėta, kad ir ugdytiniai, ir mokiniai yra  labai savarankiški. 

Dalyvaujant PELLAS DE GOFIO, regiono tradicinio pyrago, gamybos pamokoje stebėtas mokyklos darbuotojų kolegiškumas, bendradarbiavimas siekiant bendro tikslo. Mokytojai pamoką organizavo bendradarbiaudami su mokyklos virtuvės „šefėmis“. Jos paaiškino, kokių higienos taisyklių būtina laikytis gaminant maistą, kaip saugiai dirbti, pristatė darbo eigą. Mokiniai pasiskirstė į grupes ir kiekvienas, pagal savo galimybes, įsitraukė į pyrago gaminimo procesą: dėjo įvairius produktus, minkė ir kočiojo tešlą, formavo pyrago kepaliukus, puošė juos. Pamokos pabaigoje visi vaišinosi pyragu, aptarė kas pavyko bei su kokiais sunkumais susidūrė.

Pastaruoju metu daug kalbama apie mokymąsi netradicinėse aplinkose už mokyklos ribų. Kartu su CEIP Emeterio Gutierrez Albelo mokyklos mokytojais ir šeštokais dalyvauta išvykoje į mišką, kur buvo atliekamos orentacinės užduotys. Komandas sudarė įvairių gebėjimų ir poreikių mokiniai, kad stipresni galėtų padėti silpnesniems. Šeštokai studijavo žemėlapį, matavo atstumą žemėlapyje ir miško tankmėje, naudojosi kompasais, radijo stotelėmis. Nuostabą kėlė šeštokų komandų drausmingumas, sutelktumas, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti siekiant bendro tikslo. Pasak klasės auklėtojos, reikėjo įdėti daug pastangų, komunikacijos, kol klasė tapo vieninga.

Keliaujant po Tenerifės salą, aplankytas žymusis Teidės ugnikalnis, gerėtasi  šiaurės ir pietų salos augmenija, oro temperatūros skirtumais. Nepamirštamą įspūdį paliko  Auditorio de Tenerife statinys Santa Kruze, kerintis savo unikaliu dizaino sprendimu, dvelkiantis modernumu ir  originaliu stiliumi.

Visos projekto dalyvės tikisi, kad  parsivežta geroji patirtis ir pavyzdžiai leis patirti sėkmę, įgyvendinant numatytus pokyčius ugdymo įstaigose.[1]

 

Nuotraukoje darbo stebėjimo vizito dalyvės: Reda Skėrytė, Edita Brasienė, Viktorija Milevičienė, Kristina Garbačauskienė, Laura Daujotienė su  CEIP Emeterio Gutierrez Albelo mokyklos direktore.

[1] Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.